kaniv.net logo

Веб-камера в центрі Канева






















Головна > Новини > Туризм 

Громада та розвиток туризму: що мішає об’єднанню

«Коли ніхто не гребе, шлюпка дрейфує» (японське прислів’я)

В квітні  минув рік від старту нового приватно-громадського проекту розвитку туризму на Канівщині. Ще  малий термін для того, що робити кінцеві висновки. І в той же час, - достатній, щоб мати ясну орієнтацію щодо реалій сьогодення – і не тільки в Каневі, а й у всій країні . Незважаючи на певні зрушення та здобутки, об’єднання громади, влади та бізнесу навколо ясних орієнтирів залишається головним і  ще не реалізованим викликом. При цьому все більше питань до громади – адже зі зміною влади ситуація кардинально не змінюється.

Новий проект розвитку туризму, як приватна та громадська ініціатива

Рік тому,  ще до запуску місцевого тур. оператора («Енеко-тур»), ми з партнером швидко вийшли на розуміння високих ризиків у бізнесі по внутрішньому туризму через так звану складну кластерну структуру туристичної галузі. Очевидно, що  без відповідної інфраструктури та послуг (готелі, транспорт, ресторани - кафе, місцеві послуги екскурсоводів, реклама регіону…) ці ризики в наданні окремо взятих послуг надто великі. Чому ми й  говоримо про проект – від самого початку ми передбачали, що уникнути цих ризиків можна тільки шляхом зрушення комплексу існуючих проблем.

Саме тому вже в червні 2010 р. ми провели конференцію на цю тему, а в липні того ж року створили Асоціацію туризму. На це рішення вплинуло також  наше ознайомлення з досвідом розвитку туризму в інших регіонах.  Успішні проекти показують  – туристичний кластер специфічний і ніякий бізнес не може процвітати, поки не налагоджена системна робота по всім структурним елементам цього кластеру. І в одиночку це зробити ніхто не здатен, - простіше кажучи, - сукупність проблем по налагодженню цієї роботи можна вирішувати, тільки об’єднавшись - владі, громаді та бізнесу.

 

Перші результати та висновки

Отже минув рік цієї ініціативи, які ж результати?  По Асоціації результати 6-місячної діяльності опубліковані на її сайті. На тому ж сайті представлені всі напрямки діяльності Асоціації, важливі події, акції тощо тому переказувати зміст нашої роботи немає сенсу.

 Як головні позитивні результати можна відзначити

1) формально встановлені стосунки зі всіма головними гравцями в області туризму (музеї, органи влади, декілька готелів та ресторанів,  кафе, підприємці, громадські організації…), їхні представники ввійшли в нашу Асоціацію. З деякими організаціями навіть підписані договори про співпрацю, намічені та виконуються конкретні плани дій.

2) вийшов сайт Асоціаціїwww.tourism.kaniv.org який за належних засиль може стати дійсно важливим інструментом координації акцій  та промоції території Канівщини.

3) почалася системна робота по ряду напрямків. Зокрема, конкретні зрушення є в роботі по сільському та зеленому туризму – це спільна робота з Канівською районною державною адміністрацією. Також  проведено ряд тренінгів, які стосуються головних напрямків розвитку (написання проектів, сільський та зелений туризм), проводиться робота з молоддю.

 Як результати, що значно відрізняються від очікуваних – варто відмітити:

1. Формальне обєднання не перейшло в реальну спільну роботу по напрямкам. Більшість членів Асоціації та наших партнерів не демонструють того рівня активності та ініціативності, які б впливали на конкретні результати. Люди просто очікують на свої дивіденди і за малим винятком,  - це роль спостерігачів.

2. В такому середовищі надзвичайно важко створювати якісні туристичні продукти – а це визначено, як один з головних напрямків роботи Асоціації.  Адже щоб покращити туристичну привабливість регіону, потрібно показувати товар лицем, чи не так? Більшість експертів та ресурсних центрів (наші заповідники + окремі організації в області туризму) важко йдуть на контакт та співпрацю, посилаючись на свою вічну зайнятість, низку своїх власних проблем та бюрократичних перепон. В той же час, відсутність асортименту якісних туристичних продуктів є другою (після інфраструктури) проблемою Канева.

3. Координація та співпраця з міською владою, як була в 2010 так і сьогодні залишається в якомусь дивному підвішеному стані. Начебто і всі не проти щось розвивати, - в той же час, спільна робота не йде по жодному з напрямків (за виключенням вже вказаної співпраці з РДА по сільському та зеленому туризму).

Щодо загальних вражень, то коротко їх висловити не просто. З одного боку, дійсно є потенціал, є окремі люди, які щось хочуть та можуть, є певні напрацювання. З іншого – лінивість, байдужість та пасивність, велика жаба, жахливий бюрократизм, корупція  – тобто, традиційний український «джентльменський набір». І розмови про специфічний «канівський менталітет» тут зайві – ситуація подібна і в інших регіонах. Питання одне – що робить в такій ситуація активна частина громади.

Як головний висновок – реального дієвого обєднання,– як ініціатив та направлених зусиль кращих експертів та зацікавлених осіб  (ще?) не відбулося.

 

Головні чинники розвитку туризму в Каневі

Як ми вже відмітили, ініціативу в області туризму в Україні сьогодні беруть на себе сьогодні державні структури – Євро змушує це робити. Подібні процеси йдуть і в Каневі – музей, вертолітна площадка, термінал «Авто-ріка», дороги, нові фонди тощо – ці ініціативи йдуть від владних структур.  Вже ходять чутки й про гірськолижні спуски – звісно, все це в парі з вертолітними площадками. Бюджети реалізуються чи то пак  «закопуються» на очах шаленими темпами – хоча сумнівів, що це призведе до туристичного розквіту менше не стає.

З одного боку, це безумовно добре. Щось таки покращиться. Принаймі, дороги – це велике благо для всіх. З іншого – маса питань щодо майбутнього тільки зростає. Наступні тенденції характерні для розвитку ситуації в Каневі:

  • Місцева влада – при всіх власних помилках,  знаходиться дійсно у важкому становищі. Оскільки, судячи по всьому, її ставлять в роль простого виконавця волі «зверху». І  весь дієвий «туризм» – це поки що бачення центральної влади, куди та як розвиватись Каневу в області туризму. Звичайно, можна тут згадати ініціативи міськвиконкому, вже реальні дії РДА по зеленому туризму плюс місцеві спроби навколо активного відпочинку тощо – але все це до уваги не беремо, оскільки масштаби, бюджети та результати  абсолютно різні.
  • Місцева громада є достатньо активною та представлена різними організаціями. В Каневі зареєстровано більше 60 громадських організацій (ГО) і хоча про більшість з них взагалі мало що відомо, високу активність громадян добре видно на будь-яких громадських слуханнях. В той же час, не можна говорити про будь-яке єднання ГО та інших організацій навколо сфери туризму – його просто немає. Спроби нашої Асоціації є початковими і, якщо відверто, то поки що не достатньо ефективними. Принаймі, інші ГО, як і громада в цілому реагують мляво.
  • Варто відмітити, що скептицизму місцевій громаді по відношенню до туризму надає як не прозорість дій влади, так і очевидна абсурдність деяких проектів. Навіщо Каневу 2 причали, коли руху по Дніпрі зараз немає і невідомо коли він буде? Навіщо вертолітна площадка? Навіщо було так гнати роботи в музеї Шевченка, щоб на 90% знищити сам дух великого поета?  Яка окупність всіх цих проектів (гроші ж платників податків, тобто наші) – чого їхати в Канів, адже по великому рахунку тут поки що нема на що дивитись – один музей і той мало не угробили?  Абсурдності цим проектам та діям додає той факт, що ніякої програми розвитку чи стратегії на середньостроковий період немає.
  • Місцева громада зазвичай активізується та обговорює короткострокові наболілі питання життя міста; про перспективу ж розвитку, як правило, не йдеться. Тому сьогодні вже не дивним видається той факт, що такі речі як довгострокова стратегія розвитку туризму, чіткі цілі та орієнтири (звідки були б зрозумілими сенс та суть тих чи інших проектів) мало кого цікавлять. Чергова ініціатива Асоціації в березні порушити питання про спільну розробку стратегії туризму разом з кращими експертами України зазнала такого ж «спускання на гальмах»,   як і з минулою владою (Меморандум від червня 2010).

 

Тобто, що при попередній владі, що при новій – говорити про будь-яку консолідацію чи хоча-б консенсус щодо майбутнього розвитку  не приходиться. Таким чином, сьогодні на стан справ в сфері туризму впливають 2 ключові чинники:

  • Домінування «бачення» центральної влади в розвитку міста
  • Не готовність місцевої влади та громади протиставити чи хоча б скорегувати та доповнити «головний сценарій» своїм власним. Внутрішній розбрат, чвари та елементарна громадянська пасивність мішають цьому.

Якщо декому такий діагноз здасться надто похмурим, то можу «втішити» - в такій же ситуації перебувають десятки інших міст України, по масштабу набагато більших за Канів.  Візьміть для прикладу хоча б ситуацію з забудовою та правами киян в самій столиці.

Зрозуміло, що комбінація цих чинників та прогноз їх взаємодії вельми невтішний для канівчан – що несе «курс Центру» видно вже хоча б по сумнозвісній реставрації музею Т.Г. Шевченка. А при відсутності зрозумілих пріоритетів та чіткої стратегії, створюється ряд загроз розвитку масового туризму які вже достатньо прогнозовані:

  • Інвестиційний вакуум: відсутність стратегії розвитку, офіціоз шевченківських заходів на фоні відсутності альтернативних подій та об’єктів високої туристичної привабливості не дають жодного шансу на велику зацікавленість потенційних інвесторів. Щодо малих своїх, то, здається, ситуація швидко розгортається теж не на їх користь.
  • Явна присутність Центру може відлякувати не тільки інвесторів (історій про рейдерство донецьких вже чимало по Україні), а й масового споживача. Кияни, наприклад, вже по горло ситі заходами безпеки тощо при появах чи проїздах вельмишановного президента.
  • Дії місцевої влади вже зазнають критики, однак що крім критики пропонує громада? Пасивність та невизначеність  замість активних дій, чітких альтернатив та визначення інших пріоритетів розвитку, які потрібно відстоювати – все це  створює загрозу посилення подальшого критиканства, а значить і повну девальвацію та деградацію ідеї громадянського суспільства та самих громадських організацій, а також ряду політичних угрупувань та партій.

 

Ключові питання до громади

Отже, в що може перетворитись Канів за такого розкладу, як зараз – в культурну резервацію та  центр обслуговування «еліти»? Чи  - за невдачі цих державних мега-прожектів, -  за декілька років це буде знову глуха провінція? 

Тому є питання до колег – перш за все, з інших громадських організацій, а також до об’єднань підприємців, так чи інакше пов’язаних з туризмом. Навіть  5 чи 10 таких груп та їхніх лідерів  можуть  «робити погоду», тому важливо зрозуміти мотиви їхньої діяльності чи, точніше, нинішньої бездіяльності. Так само це питання до патріотів та активістів міста – навіть по сайту kaniv.net видно, що людей, які переживають за долю Канева немало. Однак мені не до кінця зрозуміло в чому проявляється цей патріотизм та ця активність  - виключно у вигляді критики влади?

Оскільки на збори Асоціації чи конференції, які ми регулярно проводимо такі люди не приходять, то змушений задавати ці 3 ключові питання в такий дистанційний спосіб.

1. Чи дійсно туризм є пріоритетним напрямком розвитку Канева і яка роль (ролі) громади в цьому розвитку?  Зрозуміло, що відповідь «ні» на першу половину питання автоматично знімає і ряд інших запитань. Ну знову помились, нецікаво це нікому, є інші альтернативи розвитку і т.д. Якщо ж «так», є чимало запитань – починаючи з напрямків розвитку, цілей та програм, ми всі хочемо бачити чітку перспективу, особливо молодь. Інакше – заради чого тут жити і про який місцевий патріотизм мова? Фактично, постановка такого питання означає, що громада має грати якусь роль в формуванні свого ж майбутнього? Але, очевидно, є й інші ролі – невже нинішні 2 головні ролі спостерігачів та критиків по відношенню до процесів, які відбуваються всіх влаштовують?

2. Чи є розуміння необхідності об’єднання? В нашому проекті ми вже рік говоримо про об’єднання. І намагаємось реально щось робити. Об’єднані ресурси  та ініціативи дають нові ідеї, нові проекти, дають змогу розробляти  ту ж спільну стратегію розвитку, проводити маркетинг та популяризацію території Канівщини, приводити реальних клієнтів до провайдерів послуг і т.п. і т.д. Ми можемо сьогодні багато написати чи розказати про досвід інших проектів в інших регіонах, де чітко прослідковується важлива роль об’єднавчого фактору. Однак чи є це розуміння, чи є ця потреба в канівській громаді? Питання звучить, оскільки від декларацій намірів до справжніх об’єднавчих зусиль канівський шлях видається надто довгим.  Тому це є питання зрілості громади.

3. Що мішає об’єднуватись  – які перешкоди цьому?  Перешкоди є на кожному шляху, тому їх потрібно добре розуміти. Звичайно, в нас є своє уявлення та розуміння перешкод – в тому числі і внутрішніх в уже існуючій Асоціації. Однак очевидно, що є якісь і зовнішні чинники. Скажімо, формат, запропонований нашою Асоціацією включає окремі послуги членства, окремо – двохсторонні формати співпраці з партнерами (конкретні проекти та плани дій), окремо – написання спільних проектів з будь-якими ініціативними групами, надання сайту для будь-яких публікацій, що популяризують туризм та об’єкти туризму на Канівщині і т.п. Ми відкриті і пропонуємо всім співпрацю. Але на жаль, похвалитись великою відгуків на такі пропозиції поки що не можемо. І в певній мірі це ставить під загрозу діяльність нашої організації – так кому, все-таки, тут потрібен туризм?

Підсумовуючи. На наше переконання громада має брати на себе більшу  відповідальність, грати більше активних ролей в розбудові ключових напрямків розвитку міста та району. Зараз цього не відбувається. Процеси йдуть виключно по сценарію, написаному центральною владою, які вже  становлять загрозу майбутньому розвитку туризму.  Місцева влада намагається очолити процеси розвитку туризмі на місцевому рівні. Однак шансів, що «сценарій Центру» буде переписаний дуже мало – нинішні українські реалії скоріше говорять про повернення до автократії. Знову повертається совдепія, покладання виключно на адмінресурс, офіціоз в заходах і пішли поїхали. Як на таке реагуватиме сучасний турист – питання риторичне. 

Тому активна позиція всієї громади, власна позиція громадських організацій та їхні активні дії можуть бути тим суттєвим доповненням, що дозволить ці величезні інфраструктурні інвестиції та інші про-владні проекти направити у справжній та потужний розвиток Канівщини в сфері туризму.

Ми закликаємо інші громадські організації, лідерів та активістів громадських рухів до обговорення цих питань та до прискорення об’єднавчих процесів. «Коли ніхто не гребе, шлюпка дрейфує» говорить японське прислів’я. То чи не пора братись за весла, поки не заштормило по-справжньому?

Ваші коментарі та відповіді будемо раді бачити в коментарях,  також ви можете їх надсилати та контактувати з нами по  info@tourism.kaniv.org  

 

Юрчак Олександр, голова Туристичної Асоціації Канівщини

WayBe

4 травня 2011, 15:06

Теги статті:
туризм  канів  
Голосів:
1
01

Всього коментарів: 53

Сторінка коментарів: 1
clipper
4 травня 2011, 15:24

IP: 10.80.30.xxx
Рейтинг: 2
Букв багатенько але в чому "интерес" канівського приватного бізнесу в розвитку туризму не зрозуміло. Т.Г.Шевченка для отримання прибутку замало. Ідеї схожі на ідеї Сухобруса з козацьким селищем підтримки у цієї ГО здається не отримують.
Питання - про що спітч, авторе?
Ymmi
4 травня 2011, 15:58

IP: 93.73.52.xxx
Рейтинг: 0
Візьміть собі на обговорення тему - ПЕРЕЗАХОРОНЕННЯ Т.Г.ШЕВЧЕНКО від церкви по вул Воровського.Свердлова Комарова Садовоі і далі через ліс.а місцеві жителі покажуть і розкажуть де були встановлені стовпи і таблички .а туристи з великим задоволенням ройдуться по історичним місцям.
TOXA

4 травня 2011, 19:00

IP: 78.137.23.xxx
Рейтинг: 0
Советую начать говорить с участниками ассоциации о деньгах. Желательно быстрых. На это последняя надежда.

Деньги либо должны прийти извне как инвестиция либо должны завращаться внути Канева выполняя при этом какую-то полезную работу.

Без денег "не взлетит"
Вовк

4 травня 2011, 19:21

IP: 95.132.165.xxx
Рейтинг: 0
Cумно, що з Канева втікають мізки. Кожен, хто спробував тут почати якусь справу, знає, що знайти путнього фахівця у будь якій галузі майже не можливо. З'явився Олександр Юрчак, з системним мисленням чоловік і з підходящим для Канева баченням розвитку міста. Ніби-то удача (для міста), але і він вперся в ту ж проблему: з ким робити справу? Все це до того, що канівцям слід цінувати активних і головатих людей, а не...
Вовк

4 травня 2011, 19:21

IP: 95.132.165.xxx
Рейтинг: 0
Cумно, що з Канева втікають мізки. Кожен, хто спробував тут почати якусь справу, знає, що знайти путнього фахівця у будь якій галузі майже не можливо. З'явився Олександр Юрчак, з системним мисленням чоловік і з підходящим для Канева баченням розвитку міста. Ніби-то удача (для міста), але і він вперся в ту ж проблему: з ким робити справу? Все це до того, що канівцям слід цінувати активних і головатих людей, а не...
Вовк

4 травня 2011, 19:21

IP: 95.132.165.xxx
Рейтинг: 0
Cумно, що з Канева втікають мізки. Кожен, хто спробував тут почати якусь справу, знає, що знайти путнього фахівця у будь якій галузі майже не можливо. З'явився Олександр Юрчак, з системним мисленням чоловік і з підходящим для Канева баченням розвитку міста. Ніби-то удача (для міста), але і він вперся в ту ж проблему: з ким робити справу? Все це до того, що канівцям слід цінувати активних і головатих людей, а не...
Вовк

4 травня 2011, 19:21

IP: 95.132.165.xxx
Рейтинг: 0
Cумно, що з Канева втікають мізки. Кожен, хто спробував тут почати якусь справу, знає, що знайти путнього фахівця у будь якій галузі майже не можливо. З'явився Олександр Юрчак, з системним мисленням чоловік і з підходящим для Канева баченням розвитку міста. Ніби-то удача (для міста), але і він вперся в ту ж проблему: з ким робити справу? Все це до того, що канівцям слід цінувати активних і головатих людей, а не...
Вовк

4 травня 2011, 19:21

IP: 95.132.165.xxx
Рейтинг: 0
Cумно, що з Канева втікають мізки. Кожен, хто спробував тут почати якусь справу, знає, що знайти путнього фахівця у будь якій галузі майже не можливо. З'явився Олександр Юрчак, з системним мисленням чоловік і з підходящим для Канева баченням розвитку міста. Ніби-то удача (для міста), але і він вперся в ту ж проблему: з ким робити справу? Все це до того, що канівцям слід цінувати активних і головатих людей, а не...
Igor Suhobrus
4 травня 2011, 19:42

IP: 94.179.188.xxx
Рейтинг: -1
Найголовніша проблема розвитку туризму і в місті, і в районі це саме влада. Ні там, ні там не розуміють перспективи, не можусть осягнути ідеі а від так немає зацікавленості. Тим паче, що вони розуміють , що особисто з того нічого ,,нє поімеют,,. І навпаки, екс-губернатор знав, що будує собі і зробив Черкаську Буковель. Марно все. А жаль.
alex_u
4 травня 2011, 19:59

IP: 95.81.4.xxx
Рейтинг: 0
Згоден, що від влади дуже багато залежить. Однак обєднані громадські зусилля це теж сила. Подивіться - зробили в останню суботу муз. фестиваль (не знаю, хто організатор, але думаю, що це приватна ініціатива). Чув гарні відгуки, чимало людей з Києва приїхало. Тепер уявіть, що до цієї акції підключилась би ще наша асоціація, партнери, інші провайдери послуг. Більше реклами, краща промоція по всім каналам - ще більше гостей і т.д. От так і робляться "швидкі гроші" про які пише тоха. А що мішає зініціювати та разом зробити подібні речі, зробити їх масштабними та потужними, включити більше спонсорів і т.д.
Shans

4 травня 2011, 21:47

IP: 78.137.22.xxx
Рейтинг: 2
Направді всих Вас надурили. Вас чомусь переконали, що Канів - туристичне місто чи то "...місто із ВЕЛИЧЕЗНИМ туристичним потенціалом...". Просто це неправда, брехня. Канів як був віками виробником матеріальних благ, так і залишщиться. А для нематеріальних благ, а тим більше туристичних послуг у нього замало рекреаційного та кадрового русурсу...
Не розуміючи цього Вам і надалі кожен канівський кандидат чи то в мери, чи то в міську раду, буде вішати те, що Канів в принципі здатен непогано виробляти...
kozanostra
4 травня 2011, 23:57

IP: 95.135.21.xxx
Рейтинг: 2
Цитата: Навіщо Каневу 2 причали, коли руху по Дніпрі зараз немає і невідомо коли він буде? Навіщо вертолітна площадка? Навіщо було так гнати роботи в музеї Шевченка, щоб на 90% знищити сам дух великого поета? Яка окупність всіх цих проектів (гроші ж платників податків, тобто наші) – чого їхати в Канів, адже по великому рахунку тут поки що нема на що дивитись – один музей і той мало не угробили? - гарно підмітили
kozanostra
5 травня 2011, 00:03

IP: 95.135.21.xxx
Рейтинг: 1
розпочати власну справу в Каневі навіть у сфері туризму неможливо, адже відразу натикаєшся на інвестиційні комісії,добровільні внески розміром в десятки а то й сотні тис. грн.,і нікого не цікавить, що справа може приносити користь громаді.
Volodymyr
5 травня 2011, 06:55

IP: 78.137.23.xxx
Рейтинг: -1
Я не згоден, що Канів не має потенціалу для туррозвитку. Канів не має тієї влади, яка б розуміла, що це місто треба розвивати у відповідності з його духовними запитами - як духовну столицю. Та й мало хто з можновладців розуміє: а що саме стоїть за духовністю?

Духовність Канева - це не тільки Шевченко. Шевченко - це лиш складова - вагома, але лиш складова, - цієї духовності. А не уявляючи того, що стоїть за духовністю, немає й розуміння розбудови Канева як духовної столиці.

І такому духовному потенціалу, який має Канів, повірте, позаздрить будь-яке - навіть та ж Мекка - місто світу. На жаль, він використовується на якісь одиниці відсотків.
alex_u
5 травня 2011, 13:56

IP: 46.247.136.xxx
Рейтинг: 0
Shans - мене ніхто не кликав і не "дурив", - я сам прийшов :) і досі так вважаю. Мова з конкуренцію з іншими регіонами, мова за розвиток того, що вже Богом (і Тарасом) дано цій землі. То, чого б його не розвивати? І мова за те, чому громада не може більш активно приймати участь в цьому розвитку.
clipper
5 травня 2011, 15:01

IP: 10.80.30.xxx
Рейтинг: 0
І мова за те, чому громада не може більш активно приймати участь в цьому розвитку.

Справа в першому кроці. Зробіть його і якщо він буде в тому напрямку який збігається з бажанням зацікавлених питання відпаде.
Shans

5 травня 2011, 15:35

IP: 91.124.121.xxx
Рейтинг: 0
alex_u, Я розумію, що неприємно визнавати що Вас дурять, прото я може певним чином алегорично, але спробую відповісти на Ваше запитання "...чому громада не може більш активно приймати участь в цьому розвитку...". Причина та само чому жителі Ялти не вирощують курей і грибів. У кожного своя економічна структура, яку утворилася історично і її важко зламати. І так само як ми критикуємо "Рябу" та інші підприємства, так і жители курортних регіонів ледь терплять нахальних, примхливих, хуліганистих, нетверезих туристів. Просто канівці не знають що це таке і як з ним бути. Думають, що туризм проста штука. А Ви пробували спілкуватися із клієнтом-туристом? Ні? Спробуйте. А ще туризм не зовсім екологічно чистий. Туристи також мають свої продукти життєдіяльності і розкидують їх де попало...
clipper
5 травня 2011, 16:05

IP: 10.80.30.xxx
Рейтинг: 0
Курорт та туризм доволі різні речі чи не так, Шанс?
Можливостей для туризму в Каневі безліч.
Наприклад байдарочний сплав по р.Рось з заходом в Межирич,мізей Шевченка поїздкою в Переяслав.
Ще можливість - Ілієнко пропонував безкоштовні кінофестивалі.
Що перший що другий варіанти на початковому етапі не потребують великих капіталовкладень, а в разі успіху збільшать кількість людей що відвідають Канів і залишать тут свої гроші.
Питання тільки в успішному першому кроці.
svat hutor
5 травня 2011, 16:43

IP: 94.153.224.xxx
Рейтинг: 1
Після того,як зас-ли місто і район всякими злопахнучими підприємствами,то заклик до розвитку туризму,м"яко кажучи,виглядає як знущання над громадою,яка проживає в даному регіоні.Хоча,може мається на увазі "Екстримальний туризм"?
SKI

5 травня 2011, 16:49

IP: 69.165.134.xxx
Рейтинг: 0
Не завадило б спочатку визначитись, про який туризм взагалi йде мова та яких туристiв хотiлося б бачити.
Для цього задати собi вiдверте запитання – а куди б самому хотiлося б поїхати, що побачити?
Та чи буде Канiв в цьому перелiку пiсля цього.
clipper
5 травня 2011, 16:58

IP: 10.80.30.xxx
Рейтинг: 0
Поперед слід мати товар.Покупця слід шукати по його якості а не ставити воза поперед конячини.
SKI

5 травня 2011, 17:20

IP: 69.165.134.xxx
Рейтинг: 1
Товар є. Але дещо залежалий.
Хм, цiкавий каламбурчик вийшов...
svat hutor
5 травня 2011, 17:30

IP: 94.153.224.xxx
Рейтинг: 2
Ну про який туризм можна говорити,коли екологія в місті та районі бажає бути кращою."Дніпро", вже на початку літа,- зелений;риби немає, бо виловили сітками ще в нерест;дороги убиті;розвиток туристичного бізнесу не підтримується...
alex_u
5 травня 2011, 17:44

IP: 95.81.56.xxx
Рейтинг: 0
Цікава дискусія - кожен про своє :)Повертаючись до тез статті - 1) Потенційна привабливість Каніщини (не самого Канева) - не викликає жодних сумнівів в багатьох людей, які знають про що говорять. Невже ви думаєте, що нинішні 200+ млн грв, які вкладаються в інфраструктуру це виключно відмивання грошей? Повірте, що ні. І люди "наверху" не такі дурні, як про них пишуть 2) Тому стаття і наголошує - кому, як і для чого дістанеться ця інфраструктура? (до речі, дороги ще попереду). Буде вона обслуговувати масового споживача чи тільки яхти та вертольоти окремих людей 3) І що отримає з цього канівська громада, який та в чому її інтерес, чому зараз її не видно? Адже нинішній дисбаланс інтересів - очевидний, невже дійсно не видно ????????
clipper
5 травня 2011, 19:15

IP: 91.124.243.xxx
Рейтинг: 0
Шановний алех громаді на зиск з державних грошей сподіватись не варто невже ЦЕ вже давно не зрозуміло?
SKI

5 травня 2011, 20:04

IP: 69.165.134.xxx
Рейтинг: 2
"Потенційна привабливість Каніщини" - привабливiсть для кого, для якої категорiї?
Та чим вона зрiвняєтся з потенцiйною привабливiстю Кримщини або Туреччини?
Мишка

5 травня 2011, 21:58

IP: 95.132.109.xxx
Рейтинг: -1
Щас понаедут в наш Мухосранск иноземны гости на вертолетах и расцветет наш мусорник
Volodymyr
5 травня 2011, 22:16

IP: 78.137.22.xxx
Рейтинг: -1
Привабливість Канева і Канівщини - історичне, найдавніше у світі, тож найбільш інтригуюче і найцінніше, минуле, починаючи ну хоча би зі стоянки мисливців на момонтів у Межирічі; трипільським протомістом в урочищі "Городки" з грандіозними штучними земляними, справді гігантських розмірів, валами й печерами в Яблунівському лісі; хліборобська, з часів першого на землі хлібороба Каїна, культура, носіями якої являються чи не всі села Канівщини, що представляють якесь окреме відгалуження цієї культури; могила засновника найдавнішої держави світу легендарного Руса, родові атрибути трисущого буття якого стали символами держави Україна; знамениті - втілення нащада світу - гори Божиця-Чортиця; знову та ж Божиця, де був розіп"ятий на хресті (ні, не Христос!) видатний антський консолідатор руської державності Бож (Бус, Бос); знаменита - продовження славних лицарських традицій Руса - Козацька Вольниця, яка вирушила з Канева і Трахтемирова за пороги Січ будувати... І лиш потім Шевченко, похований у Каневі (і це не містика) для того, аби не згас дух предків...

...А це ж лише дещиця з того, шо має Канів і Канівщина - батьківщина монотеїстичної (слов"яни як "слова" - саме тому вони й називаються "язичниками" - Слова-Бога) релігії. Але кому цей духовний пласт потрібний? Подавайте Христа. Зайди нам рідніші...
ВОЛЯ
6 травня 2011, 09:04

IP: 78.137.22.xxx
Рейтинг: 3
Нічого не маю проти самої теми, маю застереження щодо грамотності назви теми.
Із словника українсько-російського: "мішати" - (что) мешать; (соединять одно с другим) смешивать.
Правильно було б вжити слова "заважає", яке на російську і перекладається, як "мешать".
Bulka

6 травня 2011, 12:00

IP: 192.168.41.xxx
Рейтинг: -1
А моя думка така, що Канів БЕЗУМОВНО має потенціал туристичного міста.
Просто вся річ в тім, що не маємо туроператора в Каневі, який би тури розробив для продажу своїм партнерам (агентам та операторам України.), з подальшим продажем потенційним туристам. Чому в Кам’янець, Львів, Софіївку маса турів? Чому б не розробити тури до КАНЕВА???
Наприклад :
1. Вихідні по-Канівські – це може бути екстрим програма як навів приклад пан clipper
5 травня 2011, 16:05 «Наприклад байдарочний сплав по р.Рось з заходом в Межирич,мізей Шевченка поїздкою в Переяслав.» + пейнт- бол на лівому березі, можливо рибалка на березі р.Дніпро, юшка… навіть може бути ночівля в міських готелях.
2. По слідам Великого Кобзаря- це і музей , це і всі пам’ятки
с. Лисянка огляд пам’ятника “Шевченкова криниця”,
с. Моринці – батьківська хата Т.Г.Шевченко., літня усадьба Энгельгардів, Літературно-мемориальний музей ім. Т.Г. Шевченка.,
с. Шевченковое – колишня Кирилівка,де пройшли дитячі роки,
с. Будище (маєток Енґельґардтів), де Шевченко служив у пана козачком….
І завершення в
м. Каневі в святая святих – Успенський собор, який побудовано ще за часів Всеволода Олеговича в 1144 році, де саме стояла домовина Шевченка, Чернеча гора, де заповів поховати Шевченко, і звичайно музей великого Т.Г. Шевченка.
3. Полювання по-Канівські - наскільки я знаю, народу чимало ходить на полювання в канівському районі на кабанів , і на інших звірів. І впевнена в тому, що чимало київлян позарилися б на наші ліси. Організувати треба. Ось банер висить «Пансионат отдыха в Бобрице»- це щодо розміщення.
4.ГАЙДАРОВЕЦЬ ВІДНОВИТИ Б!!! Діток до нас відпочивати привозить з міського асфальту в сосновий ліс!!

Потрібно організовувати екскурсійні програми і пропонувати їх київським та іншим тур-партнерам, та згідно практики пропонувати комісію агентам за продаж таких турів.
Але шановні панове, потрібно дороги зробити в Канів нормальні, аби могли потенційні туристи не висловлюватися нецензурною лексикою, коли б’ється їхня машина, а нормально і комфортно доїхати до м. Канева і звичайно на літній період відновити маршрути річковим транспортом з м. Києва.- це відповідно звернення до ВЛАДИ!
А ми, як зустрічаюча сторона, повинні порядок в місті навести - побілити, покрасити , чагарники повипалювати, квіти насадити, кожен коло свого будинку, це ж не так важко і не так затратно.
Громадо об’єднуємося!!!

www.kaniv.net не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті користувальницьких рецензій,
оскільки вони висловлюють думку користувачів і не є редакційним матеріалом

Сторінки коментарів:



Вхід
Login:
Пароль
Пам'ятати?
Реєстрація
Забули пароль?

Нові теми:

Товариство тверезості напідпитку

Влада людей з особливими потребами

Шабунін, який став учасником бойових дій, жодного разу не з’явившись у своєму підрозділі, займеться реформою ДБР, – Бойко

Силовики будуть ще більш жорстко реагувати на факти надання «липових» інвалідностей для ухилення від мобілізації.

Власник "УП" Фіала одночасно фінансує медіа в Україні, а його ТРЦ в Криму платить податки в РФ

Шукаємо волонтерів для юридичної допомоги!

Проблеми з виплатами військовим: де шукати правду?

Болівар не витримає двох

Бойова робота 28-ї окремої механізованої бригади імені Лицарів Зимового Походу

Ненароджені для війни від 3 ошб

Популярні за тиждень:

Про що зараз спілкуються:

Анті-гоблін
Я трохи підкину на вентилятор: - «Я буду сидіти на яхті та їсти омарів, а що буде з вами? Реформи – це реформа ВЛАДИ, а не громадян. І аж ніяк не навпаки. Анекдот. Зах.. [весь]
Влада людей з особливими потребами [1]

Цімо Sіла
"Думаю, що глава держави Андрій Борисович Єрмак (нехай святиться ім’я Його!) відправив у США прохати дозвіл на удари по території Росії не того клоуна. Треба було Кошового відправляти" - пиш.. [весь]
Шабунін, який став учасником бойових дій, жодного разу не з’явившись у своєму підрозділі, займеться реформою ДБР, – Бойко [2]

Цімо Sіла
Володимир Бойко починав цікаво. Донецький і викрив судимості януковича, пише веселі пасквілі на силовиків, але якщо він сам позиціонує себе на фронті, то звідки в Бойка скільки часу на юридичну, .. [весь]
Шабунін, який став учасником бойових дій, жодного разу не з’явившись у своєму підрозділі, займеться реформою ДБР, – Бойко [2]

tzs
WayBe, Вітаю Ва теж!
вірші. [8]

WayBe
tzs, це ж треба. 13 років тому :) Вітаю!
вірші. [8]

tzs
В мене ще його є багато, на ФБ, запрошую у друзі, кому подобається Мужик впіймав чарівну рибку… «Пусти мене й бажання швидко Тобі я виконаю в дар». «Багатим хочу буть, я.. [весь]
вірші. [8]

tzs
Знайшов свою творчість на сторінках Вашого сайту, дякую за підтримку
вірші. [8]

WayBe
vity,не пий більше
pruvit. [2]

vity
ШО/можнА ПРОГРАМУВАТИ?
pruvit. [2]

slavikf
Тут може бути ваша реклама (закреслено) рахунок для донатів 3 ОШБр
Ненароджені для війни від 3 ошб [1]

Активні оголошення:

Продам
Куплю
Робота
Послуги
Продается дом
Здам квартиру
Послуги
Міняю
Оголошення

Розділи новин:

З блогів
Міські новини
Регіональні новини
Цікавинка
Влада
Податкова
Спорт
Шевченко
Історія
Кримінал
Спортивні новини
Новини
Анонси
Районні новини
Новини району
Вибори
Політика
Флейм
Віка
Космос
www.kaniv.net
Video
Розповіді
Видання
Міські новини, екологія
Нещасний випадок
Статистика
Мистецтво
Долі людські
Транспорт
Війна
Політика, канів
Цікавинка регіональна
Історія, Свято
Обговорення
Дніпрова зірка
Бизнес
Історія, політика
Сміх тай годі!
Наука
Пожежа
Криминал
демократія і авторитаризм
права людини
Обхохочешься блин
Карти
Розваги
Милосердя
Обласні новини
Недільна школа
Міські новини, КУКіМ
Міські новини, зустріч з міським головою
Пенсійний фонд
Новини ринку
Екологія
Торренты
Канівщина,затримано, крадій, ліс
Центр Молодіжних Ініціатив
Телекомунікації
Бізнес
чат, чам
фото

Листопад
НдПнВтСрЧтПтСб
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Календар новин     


Правила сайту
Новини
Оголошення
Афіша

© 2006- Рекламна агенція "РЕКЛАМЕРА".
Контакт для розміщення реклами та матеріалів на сайті: (096) 9991699, email: waybester@gmail.com


Інформаційний партнер проекту - "Дніпрова зірка"