kaniv.net logo

Веб-камера в центрі Канева






















Головна > Блоґи > фраза 

Коли міф стає правдою. Че не писав про УПА

...Портьера раздвинулась, и в зал вошел наш государь. Он сказал:

"Поезжайте, господа офицеры, на Украину и формируйте ваши части. Когда  же
настанет момент, я лично стану во главе армии и поведу ее в сердце  России - в Москву", - и прослезился.
   - Слушай... это легенда, - болезненно сморщившись, сказал Турбин.  -  Я
уже слышал эту историю...   
Николкина душа стонала, полная смятения. Ему хотелось верить.

Михайло Булгаков. "Біла гвардія"

Чи вам відомо, що Ернесто Гевара Лінч де ла Серна, на псевдо Че, із захопленням писав про досвід Української Повстанської Армії? Я теж нічого не знав про це  -  хоча багато років цікавлюся біографією та творами латиноамериканського революціонера, і мав честь зустрічатися з його рідними в їхньому помешканні у Гавані.

Але одного разу, переглядаючи розлогу статтю про УПА в україномовній вікіпедії, раптово побачив світлину Ернесто Гевари у супроводі цитати:

"Яка армія може похвалитися тим, що ще протягом десяти років по закінченні Другої світової війни могла вести бойові дії без підтримки ззовні? Четники Михайловича в Югославії склали зброю через рік після приходу до влади Тіто. "Зелені брати" у Прибалтиці трималися два роки. Армія Крайова у Польщі - також два роки. УПА виявилася найстійкішою".

У творах визначного теоретика та практика партизанської боротьби є доволі відомі слова, присвячені військовій ролі українських радянських партизан, на кшталт з`єднань Федорова та Ковпака:

"Говоря о партизанской войне, надо различать два ее типа. Один является формой борьбы, дополняющей операции огромных регулярных армий. Таковы, например, были действия украинских партизанских отрядов в Советском Союзе...", - читаємо про це у книзі Гевари "Партизанська війна".

Про "перемоги" радянських партизан читайте у розділі "Книжки"

Але приголомшлива цитата, яку наводила вікіпедія, тягнула на справжню історичну сенсацію. Спадало на думку, що КДБ разом із Фіделем Кастро ганебно приховали від нас невідомі слова Че, присвячені українському питанню - цьому наріжному каменю сучасної світової історії.

Проте, невелике мережеве розслідування швидко виявило: Че Геварою, який захоплювався УПА, був наш сучасник, український журналіст Кость Бондаренко. Адже вказана цитата насправді є дослівним фрагментом з його статті, яка побачила світ на шпальтах "Дзеркала Тижня "у дванадцятому числі за 2002 рік.

Після  спростування міфічного авторства Че ця цитата швидко зникла із вікі. А незабаром із статті про УПА сором`язливо прибрали іншу фразу, приписану генералові-президенту Шарлю де Голю.

"Якби я мав таку армію, як УПА, то німецький чобіт ніколи не топтав би французьку землю", - нібито наголосив він у 1944 році, - тобто, вже через рік по "утворенні" оунівської УПА.

Часопис "Фокус"свого часу зауважив, що спроби знайти першоджерела приписаної де Голю цитати прогнозовано лишилися марними. Проте зусиллями апологетів УПА, міфічні фрази широко розповсюджуються по інтернет-мережі і з легкістю потрапляють звідти у промови політиків, або у відомі видання. Зокрема, і на "Українську правду".   

А отже, я давно не дивуюсь, коли черговий колега схвильовано питає у мене: "Послухай, а ти чув, що Че казав про УПА?"

Авжеж. Я це чув.

Че і УПА - пересічний приклад незлічених історичних міфів, тоненьких ниток брехні, якими вишита сорочка сучасної історії України. Ці міфи було б важко навіть перерахувати.

Під час минулої річниці визволення Києва від нацистської окупації, вітчизняні ЗМІ жваво цитували слова, що їх нібито промовляв маршал Жуков, перш ніж посилати на штурм Києва озброєних саме лише цеглинами українців.

Зокрема, ці слова наводить у своїй інвективній статті кандидат історичних наук, історик Володимир Гінда:

"Зачем мы, друзья, здесь головы морочим. Нахрена обмундировывать и вооружать этих хохлов? Все они - предатели! Чем больше в Днепре потопим, тем меньше придется в Сибирь после войны ссылать".

Звучить вражаюче - особливо, якщо врахувати, що пан Гінда посилається на слова добродія Юрія Коваленка, який називає себе офіцером з особливих доручень при штабі генерала Ватутіна, та особою, "наближеною до центру подій".

Але допитливий читач, який забажає ознайомитися із іншими спогадами вісімдесятирічного капітана, з неабияким подивом дізнається, що розвідник Коваленко особисто не дозволив мінувати Успенський собор у Києві під час відступу радянських військ, а згодом сам взяв у полон фельдмаршала Паулюса, отримав кулю просто у серце, та був запрошений на прийом до Сталіна, який по приятельські радився з ним у Кремлі за келихом "сапераві".

Нема чому дивуватись - адже, за спогадами Коваленка, Микита Хрущов, маршали Жуков, Рокосовський, Малиновський та генерал Ватутін неодноразово запрошували його, аби дослухатися до важливих порад капітана. Тому, мабуть, і війну виграли.

А після звільнення Києва Ватутін пошепки розповів своєму ад'ютантові, що насправді є українцем на прізвище "Ватутя", та наказав йому перейти фронт до Романа Шухевича - аби домовитися про спільну боротьбу проти сталінізму та гітлерізму. Як ви, напевне, вже здогадалися, Сталін наказав вбити за це "українського" генерала. 

Подробиці смерті Ватутіна після бою з відділом УПА читайте в розділі "Студії"

А вже згодом, під час війни на Далекому Сході, пілота Юрія Коваленка, за його власними словами, було збито "японським камікадзе" на висоті шість тисяч метрів, після чого він заприятелював на Алясці з американськими льотчиками - які, звісно, виявилися українцями та щирими патріотами.

Не треба бути фаховим істориком та кандидатом наук, аби переконатися, що мова йде про не дуже адекватні теревені старенької людини. Але цю маячню, прикриту кандидатським званням історика, охоче розсмикують на зручні сенсаційні цитати зовсім не маргінальні видання України.

Ще один кандидат - цього разу політичних - наук Олександр Палій, вражає нас черговою україножерською цитатою, яка приписується самому Йосипу Сталіну.

"Чи знає пан Солдатенко про свідчення учасників розмови Сталіна за участі Постишева і Косіора, де Сталін похвалив їх за звіти в Москву про кількість померлих від голоду в Україні, і сказав Постишеву:

"Ты, Паша, назначен нами туда в роли главгола (главнокомандующего голодом), и этим оружием сделаешь там больше, чем Семен конными армиями. Стасик (Косіор) немного растерялся, а у тебя рука и воля железные"?", - риторично питає Палій у нового керівника Інституту національної пам`яті Валерія Солдатенка (який, до речі, є автором фахових та цікавих історичних досліджень).

Історичний нарис Валерія Солдатенка про Донецько-Криворізьку радянську республіку читайте тут

 
 
Про цей легендарний випадок знаємо від ще одного дідуся - пана Пантелеймона Василевського зі славетного міста Дрогобич. Він правдиво розповідає нам про оунівські десанти через Азовське море та звитяжну боротьбу УПА на Кубані, де козаки напускали бджіл на обмазаних медом енкаведістів.
 
За Василевським, слова Сталіна нібито переказав у 1939 році голова українського ДПУ Всеволод Балицький, десь у таборі на березі річки Печори, перш ніж вкоротити собі життя у муках сумління. Сам Василевський каже, що почув цю байку вже у 1950-му.
 
Але чи знає пан Палій, що Балицького насправді було розстріляно ще у тридцять сьомому році, одразу після оголошення смертного вироку?

Історичні міфи глибоко вкоренилися в суспільній думці України, колишній президент якої публічно визнав за історичну пам`ятку "Велесову книгу". А отже, потрібно бути чесними перед собою, та визнати: задекларований процес відновлення історичної правди про минуле нашої країни, насправді із самого початку перетворився на тиражування низькоякісних пропагандистських сюжетів, які часто-густо не мають нічого спільного із реальними подіями.

Фактично, ми маємо радянську історію із зворотнім знаком. Це історія ідеальних героїв нації, справжніх лицарів духу та чину, які уособлювали у собі всі можливі чесноти, і боролися проти жорстоких й підступних ворогів.

Тож будь-які легенди про епічних героїв мають бути правдою - навіть якщо вони суперечать фактам та здоровому глузду. Натомість усі злочини, що скоїли ці герої, беззаперечно, є провокаціями перевдягнених у їхні строї ворогів.

Коли ж причетність героїв не можна спростувати, їхні злочини нескладно виправдати вищою метою боротьби за самостійну соборну державу. Адже наші воріженьки не мають такої універсальної історичної індульгенції.

До створення цієї міфології активно долучилися чимало не надто сумлінних істориків, що вправно зробили на ній ім`я та кар`єру. Але, слід визнати - певна частина нашого суспільства по-справжньому бажає бути одуреною. Чимало наших співвітчизників щиро потребують псевдоісторичних казок та легенд. Вони "хочуть вірити" - як агент Фокс Малдер та булгаківський киянин Ніколка.

Про тих, хто вірить, що трипільці і арійці - українці, читайте в розділі "Колонки"

Найсумнівніші апокрифічні байки, які відповідають загальній патріотичній кон'юнктури, одразу ж оголошуються історичною правдою. А спроби викрити їх неминуче коштуватимуть вам звинувачень у українофобії та брехні.

Дехто з моїх знайомих, з якими ми колись разом відвідували історичну секцію Малої академії наук України, у щиру хвилину визнає факт ганебного домінування історичної міфології. Але знаходить тому неабияке виправдання: мовляв, міфи конче потрібні для становлення будь-якої політичної нації.

Проте невигадана історія свідчить - історична міфологія патріотичного гатунку, масово поширена у некритичному до неї суспільстві, була одним з факторів, які привели європейські нації на поля двох світових війн.

А Леон Фейхтвангер свого часу блискуче змалював, як невинний з першого погляду міф про Армінія Германця торував шлях переможній пропаганді нацизму. То чи варто нам нехтувати світовим досвідом, прямуючи у бік цього "дороговказу"?

Творці радянської версії історії, які розробляли її у набагато якіснішому, академічному варіанті, були переконані, що їхня справа переживе століття. Ті ж самі ілюзії, напевне, плекають сучасні міфотворці. Але історія, яку вони бачать у строгих шатах драматичної акторки, з фальшивим патосом Матіос чи Фаріон, насправді є дуже іронічною пані.

Спливе не так уже багато часу, і міфи, закладені у підвалини сучасної політизованої версії нашого минулого, вилазитимуть назовні один за одним, як голки з погано перешитого мішку.

Варто витрачати час на іншу, деміфологізовану історію. Наприклад, таку, яку пропонує українцям Георгій Касьянов, завідувач відділу новітньої історії та політики Інституту історії України НАН України, який у щойно виданій книзі аналізує історичні чинники політизації трагедії голодомору.

Або таку, про яку говорить Наталя Яковенко, завідувач кафедри історії НаУКМА, що її цькують за "українофобію" на патріотичних сайтах. Свого часу вона слушно зауважила: "В підручнику з історії правд має бути багато".

Лист українських науковців, які виступають за історичне примирення і проти політизації історі, читайте в розділі "Коротко"

Фахівці їхнього гатунку не проштовхують у суспільну свідомість кон'юнктурні міфи, та не пропонують нам готову до вжитку історичну правду. Натомість, вони демонструють складну сукупність історичних протиріч, які складають собою наше минуле. А отже, справді заслуговують на нашу  увагу.

http://www.istpravda.com.ua/columns/4d5c6c1db8cad/

фраза

2 січня 2013, 16:55

Теги статті:
: наука   освіта   історична пам'ять  
Голосів:
3
12

Всього коментарів: 23

Сторінка коментарів: 1
SKI

2 січня 2013, 18:45

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Я уважаю Суворова-Резуна за свежий (в свое время) и весьма правдоподобный взгляд на причины военных неудач СССР в 1941-м году.
Но некоторые вещи говорят, что не бывает гуру в одном флаконе. Интервью для УНИАН 2010-го года:І жодна країна світу, яку можна, нехай навіть з натяжкою, вважати нормальною, не має зовнішньої розвідки. Такої служби немає ані у Франції, ані Греції, ні у Фінляндії, ні в Канаді. Я спеціально проводив розслідування у Великій Британії: чи є в країні Джеймса Бонда зовнішня розвідка? Відповідь одержав категоричну: зовнішньої розвідки у Великої Британії немає, ніколи не було і, дасть Бог, ніколи не буде.

Возникает вопрос - кому и зачем нужна откровенная ахинея, ставящая под сомнение как источник, так и издание?
Злий

2 січня 2013, 19:08

IP: 176.67.8.xxx
Рейтинг: 1
Справді, як би не лаяли В. Суворова (В.Б.Резуна), жоден з визнаних істориків не зумів протипоставити його трактуванню подій другої світової війни більш - менш серйозних аргументів. Крику було аж занадто, а фактів - нуль.
vogel

3 січня 2013, 17:19

IP: 178.216.122.xxx
Рейтинг: 2
Я не філосф,але думка моя про історію така,скільки існує в світі людей,стільки і історій.Все залежить від того,хто де був,що бачив,що чув,з якими людьми спілкувався,яку освіту отримав,до яких архівів мав доступ,хто зазначені події описував.Недаром же одні архіви відкривають,інші закривають,або взагалі спалюють.Кому що вигідно.Тому рахую історію такою собі дамою найстарішої професії,кожний можновладець використовує її в своїх справах.В те що бріти не мають економічної розвідки,ніколи в світі не повірю.В Німеччині вони перли поперед фронту,причому хапали все по заздалегідь розробленому плану.Те шо вміють приховувати,це інша справа,але не означає,що такого не було.Отакоє от.
SKI

3 січня 2013, 18:15

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Все правильно - кому что выгодно, то и проповедуют.

Отрицание Резуном наличия внешней разведки у Британии выглядит довольно нелепо.
_______________________

MI6 — государственный орган внешней разведки Великобритании. До принятия парламентом Intelligence Services Act в 1994 году не имела никакой правовой базы для своего существования и деятельности, а само её существование не подтверждалось правительством Соединённого Королевства.
Volodymyr
4 січня 2013, 20:17

IP: 176.67.28.xxx
Рейтинг: 2
Історія має бути правдивою. Але її пишуть люди, а не безсердечні машини. Тож хочемо ми, чи не хочемо, елемент недостовірности завжди буде вноситися. І від кожного вже з нас, від власної обізнаности залежить її сприйняття. Проте ніщо і ніхто не дає нам права паплюжити власну історію, нехай і ганебну. Тим більше, що на все є свої причини, а відтак - адекватні наслідки, зумовлені, як правило, суспільними ідейними переконаннями. Грубо: якщо в українському національному бутті були леніни-сталіни, то неодмінно для випрямлення духовного скривлення мав появитися Бандера.
SKI

4 січня 2013, 20:33

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Якщо iсторiю не випрямляти, а гнути в iншу сторону, то вона так i залишиться скривленою. Хоча вже в iншу сторону, але все-таки скривленою.

А Бандеру витягнув на свiт божий глечколюб з конкретними цiлями, i це зовсiм недавня iсторiя. Але ж, бачиш, призабулася. Ось вам яскравий приклад мiфотворення.
cthutq2732009

4 січня 2013, 20:36

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
Абсолютно згоден з Volodymyr. Давайте подивимось на себе у дзеркало. Старше покоління побачить там вихованця СРСР. Хтось в більшій мірі, хтось - в меншій. Але ж історію ми сприймаємо крізь призму своєї свідомості... Пропоную заглянути на сторінку http://garmoniyanot.ucoz.com/index/ukrajinska_pisnja_za_chasiv_srsr/0-13
SKI

4 січня 2013, 21:05

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
cthutq2732009, не присутствует ли в этом размышлении логический разрыв? Тот же Volodymyr в большей мере родом с СССР, чем среднестатистический украинец. Да и СССР уже 22 года как нет.
cthutq2732009

4 січня 2013, 21:21

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
Так, СРСР вже давно нема, але те виховання, яке люди отримали в той час, не скоро ще зникне. Моісей 40 років водив свій народ пустелею, поки не помер останній, хто ще пам'ятав інше життя.
SKI

4 січня 2013, 21:29

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Виховання?
А что плохого было в воспитании при СССР? Не быть сволочью, не зажираться, уступать место в транспорте, отдавать долги?
cthutq2732009

4 січня 2013, 21:39

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
А, крім цього, брати приклад з павликів морозових, втілювати ідеї Ілліча (загнати весь світ до комуністичного Раю) та при цьому якомога більше знищити своїх земляків (за часи СРСР було знищено власного народу більше, ніж загинуло у другій світовій). Продовжити список, чи ти сам про все це знайдеш в інтернеті?
SKI

4 січня 2013, 21:51

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Смешались в кучу кони, люди...
При СССР, уважаемый, выросло 4 поколения. И были как темные стороны, так и светлые. СССР 30-х годов мало отличался от тех же Штатов или Германии.

Хотя чего это я разогнался.... Ответь мне только на один вопрос - ты жил в СССР?
cthutq2732009

4 січня 2013, 21:53

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
З 1957 року
SKI

4 січня 2013, 21:57

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
И что, ты этим всем занимался:
- брати приклад з павликів морозових,
- втілювати ідеї Ілліча (загнати весь світ до комуністичного Раю)
- та при цьому якомога більше знищити своїх земляків?
cthutq2732009

4 січня 2013, 22:17

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
Звичайно, я був таким як і мільйони інших піонером і горлав в піонерських таборах "Взвейтесь кострами, синие ночи", згодом був заступником комсорга школи, організовував ігри "Зарница", а от пізніше, коли мені пропонували вступити до лав КПРС, почали потроху відкриватись очі на навколишній світ. Не в'язалось якось те що проголошувалось, із тим, що бачили очі. Згадай про самоспалення Гірника. Чому він це зробив? Мене самого примушували розмовляти російською мовою, бо інакше до ВУЗу дорога була закрита. Звичайно, є і гарні спогади. Але гарні вони не завдяки партії, а, скоріш, завдяки тому, що не в усі куточки нашого життя вона могла заглянути і навести там свій порядок.
SKI

4 січня 2013, 22:39

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Вот как получается - ты жил в СССР и вышеперечисленным не занимался, и ни я, ни мое окружение этим тоже не занимались... Интересно, правда? Может, партия и не занимала такого места, какое ты ей отвел?

А насчет того, что заставляли разговаривать на русском...
Ну зачем эти сказки? Никто никого не заставлял. Школу ты закончил на украинском, как и я, а в ВУЗе пришлось говорить на русском, потому что языком преподавания был русский. Межгосударственный язык такой был. Помню, парень с нашей группы, откуда-то с России, три раза по линии метро проехал туда-обратно, потому что ждал объявления "Станция Октябрская". Метро тоже было чисто на украинском...
КОКА

4 січня 2013, 22:51

IP: 84.52.41.xxx
Рейтинг: 0
SKI это твой собеседник.А насчет того, что заставляли разговаривать на русском,да он и сейчас на нем разговаривает.Серега а ты так не парься.
cthutq2732009

4 січня 2013, 22:58

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
Я досить добре знаю як українську, так і російську мову. Брехні ж, вибачте за вираз, в моїх словах не було. Мене дійсно в дитинстві карали за те, що я не хотів (тай не вмів) розмовляти російською.
SKI

4 січня 2013, 23:12

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 0
Насчет детства - не знаю, это уже к родителям.
Я, например, до 17 лет на русском вообще не разговаривал. Потом - просто пришлось, потому что русский, как я уже сказал, был языком межнационального общения. Как выпускник ВУЗа и специалист ты обязан был понимать документацию и общаться с таким же специалистом с любой точки СССР на понятном вам обоим языке.
cthutq2732009

4 січня 2013, 23:51

IP: 95.135.32.xxx
Рейтинг: 0
Чужою мовою розмовляє у державі або гість, або найманець, або окупант, який нав'язує їй свою мову.

Карл Маркс
КОКА

4 січня 2013, 23:58

IP: 84.52.41.xxx
Рейтинг: 0
Серега а тебе эта политика не надоела..Вот лето придет может печку переберешь.Или ты только с нуля.
kuzma007
5 січня 2013, 08:24

IP: 176.67.8.xxx
Рейтинг: 0
Крылатые слова Кравчука:,,Маємо,те,що маємо,,историю про Украину пишут все кому не лень,кто умеет держать ручку или печатать на машинке,напишут так как проплатят текст.Второй вопрос -наше пролшлое(пионеры-лененцы-комсомольцы)...Все,кто на этих страницах застал этот период был и тем и другим и третим!Не состояли лишь те,кто был двоечником -токое было время.Зачем же сейчас примазываться и хаять,коверкать то время-это тоже наша история ,но уже в вашем описании.Я окончил два вуза один в Крывом-Роге,другой в Киеве-все писали тексты на близком ему языке.Причём в Крывом-Роге закончил вуз в 1990,а в Киеве в 2003.
SKI

5 січня 2013, 09:10

IP: 206.248.174.xxx
Рейтинг: 1
cthutq2732009, пожалуйста, ссылку на подтверждение автора.
Если только Карл Маркс не твое личное имя.

www.kaniv.net не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті користувальницьких рецензій,
оскільки вони висловлюють думку користувачів і не є редакційним матеріалом

Сторінки коментарів:



Вхід
Login:
Пароль
Пам'ятати?
Реєстрація
Забули пароль?

Нові теми:

Товариство тверезості напідпитку

Влада людей з особливими потребами

Шабунін, який став учасником бойових дій, жодного разу не з’явившись у своєму підрозділі, займеться реформою ДБР, – Бойко

Силовики будуть ще більш жорстко реагувати на факти надання «липових» інвалідностей для ухилення від мобілізації.

Власник "УП" Фіала одночасно фінансує медіа в Україні, а його ТРЦ в Криму платить податки в РФ

Шукаємо волонтерів для юридичної допомоги!

Проблеми з виплатами військовим: де шукати правду?

Болівар не витримає двох

Бойова робота 28-ї окремої механізованої бригади імені Лицарів Зимового Походу

Ненароджені для війни від 3 ошб

Популярні за тиждень:

Про що зараз спілкуються:

Анті-гоблін
Я трохи підкину на вентилятор: - «Я буду сидіти на яхті та їсти омарів, а що буде з вами? Реформи – це реформа ВЛАДИ, а не громадян. І аж ніяк не навпаки. Анекдот. Зах.. [весь]
Влада людей з особливими потребами [1]

Цімо Sіла
"Думаю, що глава держави Андрій Борисович Єрмак (нехай святиться ім’я Його!) відправив у США прохати дозвіл на удари по території Росії не того клоуна. Треба було Кошового відправляти" - пиш.. [весь]
Шабунін, який став учасником бойових дій, жодного разу не з’явившись у своєму підрозділі, займеться реформою ДБР, – Бойко [2]

Цімо Sіла
Володимир Бойко починав цікаво. Донецький і викрив судимості януковича, пише веселі пасквілі на силовиків, але якщо він сам позиціонує себе на фронті, то звідки в Бойка скільки часу на юридичну, .. [весь]
Шабунін, який став учасником бойових дій, жодного разу не з’явившись у своєму підрозділі, займеться реформою ДБР, – Бойко [2]

tzs
WayBe, Вітаю Ва теж!
вірші. [8]

WayBe
tzs, це ж треба. 13 років тому :) Вітаю!
вірші. [8]

tzs
В мене ще його є багато, на ФБ, запрошую у друзі, кому подобається Мужик впіймав чарівну рибку… «Пусти мене й бажання швидко Тобі я виконаю в дар». «Багатим хочу буть, я.. [весь]
вірші. [8]

tzs
Знайшов свою творчість на сторінках Вашого сайту, дякую за підтримку
вірші. [8]

WayBe
vity,не пий більше
pruvit. [2]

vity
ШО/можнА ПРОГРАМУВАТИ?
pruvit. [2]

slavikf
Тут може бути ваша реклама (закреслено) рахунок для донатів 3 ОШБр
Ненароджені для війни від 3 ошб [1]

Активні оголошення:

Продам
Куплю
Робота
Послуги
Продается дом
Здам квартиру
Послуги
Міняю
Оголошення

Розділи новин:

З блогів
Міські новини
Регіональні новини
Цікавинка
Влада
Податкова
Спорт
Шевченко
Історія
Кримінал
Спортивні новини
Новини
Анонси
Районні новини
Новини району
Вибори
Політика
Флейм
Віка
Космос
www.kaniv.net
Video
Розповіді
Видання
Міські новини, екологія
Нещасний випадок
Статистика
Мистецтво
Долі людські
Транспорт
Війна
Політика, канів
Цікавинка регіональна
Історія, Свято
Обговорення
Дніпрова зірка
Бизнес
Історія, політика
Сміх тай годі!
Наука
Пожежа
Криминал
демократія і авторитаризм
права людини
Обхохочешься блин
Карти
Розваги
Милосердя
Обласні новини
Недільна школа
Міські новини, КУКіМ
Міські новини, зустріч з міським головою
Пенсійний фонд
Новини ринку
Екологія
Торренты
Канівщина,затримано, крадій, ліс
Центр Молодіжних Ініціатив
Телекомунікації
Бізнес
чат, чам
фото

Листопад
НдПнВтСрЧтПтСб
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Календар новин     


Правила сайту
Новини
Оголошення
Афіша

© 2006- Рекламна агенція "РЕКЛАМЕРА".
Контакт для розміщення реклами та матеріалів на сайті: (096) 9991699, email: waybester@gmail.com


Інформаційний партнер проекту - "Дніпрова зірка"