3 та 4 липня 2011 року Черкаський обласний осередок Всеукраїнської молодіжної громадської організації "Сокіл" провів в Умані, Каневі, Черкасах, Христинівці та Золотоноші акцію з інформування українців про 3 липня 965 року – день в історії України, коли Київський князь Святослав Хоробрий переміг юдейський Хозарський каганат, таким чином усунувши військову та економічну загрозу для своєї держави.
Молоді націоналісти роздавали листівки з інформацією про князя Святослава та висновками про його діяльність і значення для українців, а також проводили пояснювальні розмови із бажаючими. Таким чином, сокільці продовжили роботу у історико-пропагандивному напрямі, ознайомлюючи мешканців Черкащини із українською історією – зокрема із тими темами та сторінками, які зараз активно оминаються з приходом на посаду "міністра освіти і культури" Дмітрія Табачніка.
Серед загальних цілей інформування черкащан, які поставив перед собою "Сокіл", є ознайомлення мешканців Черкаського краю із місцевими героями та видатними особистостями – холодноярцями, гайдамаками, народними повстанцями Уманщини та Звенигородщини тощо. Таким чином формуватиметься цілеспрямована краєзнавча та історична діяльність, спрямована на відновлення історичної пам'яті.
Голова Черкаського обласного осередку ВМГО "Сокіл" Юрій Ботнар, коментуючи історико-інформаційну акцію "Соколу", зазначив: "Ми маємо відроджувати, не давати згасати історичній пам'яті українців про своїх Героїв. Ми не маємо слухати чужинських істориків, або інших "пророків" - вони не скажуть нам правди про нашу історію. Ми маємо поглянути усередину себе і побачити, хто ми є, хто наші предки, зрозуміти їхні уроки, які вони нам дали в історії, зрозуміти, власне, свій шлях. Ми маємо перейнятися їхнім духом та наслідуючи їхні дії, їхні настанови – повернути собі статус великої нації. Святослав Хоробрий, який задля безпеки своєї держави розгромив хозарів, вчить нас, крізь віки, мати лише єдиний пріоритет – добро Української держави та нації – та не зважати на жодні перешкоди для його здобуття. Він вчить нас перемагати будь-які сучасні "каганати", що сьогодні мають вигляд різних кланів, каст та паразитичних соціальних груп - і ми братимемо приклад із князя Святослава, адже йому немає рівних в ефективності вирішення проблем із такою загрозою" - додав Юрій Ботнар.
Прес-служба Черкаської обласної організації ВО "Свобода"
Юрій Ботнар: Князь Святослав Хоробрий має стати для нас символом Свободи, Честі, Сили та Рівності
Коли ми запитаємо у пересічного українця, ким був в історії Святослав Ігорович, якого ще називають Хоробрим, то почуємо різні відповіді. Хтось згадає, що це був київський князь. Хтось скаже, що він був завойовником, який розширив межі русичівської держави – Київського князівства. Хтось скаже, що це був безстрашний воїн, який переміг юдейський Хозарський каганат, що становив пряму загрозу – військову та економічну – для Києва та його земель, і стер з лиця землі хозарську столицю Ітіль 3 липня 965 року. Хтось скаже, що Святослав був мудрим державником, який зміцнив свою владу ззовні та внутрішньо, добираючи правильні кадри та проводячи активну зовнішню політику.
І всі ці відповіді правильні.
Святослав Хоробрий – це та постать у нашій історії, яка, поряд з іншими визначними українцями, має нагадувати нам, що українській нації є на кого рівнятися, є з кого брати приклад, є ким пишатися, є в кого вчитися бути великими й успішними. Ми не маємо довіряти "пророкам" з чужини, що підмінюють наші традиційні цінності – ми маємо знати своїх Героїв, вдосконалювати і збільшувати їхні надбання. Ми маємо бути вірні їхнім заповітам – жити щасливо і в пошані, з повагою один до одного, із вердим розумінням свого шляху у світовій історії. Адже лише ті нації, котрі розуміють своє призначення, свою ідею – Ідею Нації, та знають свої історичні орієнтири – стають великими, стають заможними.
Саме тому ми можемо сказати, що як військовий та державний діяч, князь Святослав Ігорович є для нас Символом.
Символом Свободи – адже саме Святослав Хоробрий позбавив Київське князівство усіх гнобителів, які становили загрозу – політичну, військову та економічну. Саме князь Святослав Ігорович безпосередньо довів, що позбавитися гніту нація може лише за умови, коли її правителі – найкращі сини народу, коли сама нація бореться за своє щастя і безпеку. Лише у разі, коли поєднані ці дві складові – коли провідна верства насправді виступає виразником та захисником інтересів народу, і коли сам народ готовий захищати свої інтереси, права, прагнення, оскільки розуміє свою мету – лише тоді нація може здобути Свободу.
Князь Святослав є для нас також символом Честі – адже він показав приклад шляхетного поводження навіть із ворогом, відправляючи тепер відомий усім вислів "Іду на Ви", коли виступав у похід проти своїх супротивників. Святослав Хоробрий навчив нас бути впевненим у своїх силах, боротися шляхетно, чесно і гідно, як він це робив завжди – і перемагав. Святослав Ігорович навчив нас вірити правителям, лише коли вони насправді є представниками народу – і діють в інтересах народу. Він був чесний до кінця зі своїми людьми – він не приховував власних планів, не приховував своїх інтересів, своєї релігії, свого походження, своїх статків – і цієї якості – чесності із власним народом – ніколи не набути нинішній, та й попередній антинародній владі, яка жодного разу не засвідчила те, що є дійсним виразником народних прагнень.
Святослав Хоробрий є для нас символом Сили – адже лише справжня сила – сила духу, волі та тіла – творить Історію. Саме сила Святослава І як Провідника народу, правителя держави – сила волі, сила віри в українську перемогу, сила тіла, яке воювало хоробро, хвацько, безстрашно та результативно – витворила нові кордони Київського князівства та нове розуміння характеру нашого народу; викресала новий – переможний – дух спільноти, яку пізніше, через століття, назвуть українською нацією. Ми маємо пам'ятати, що наші предки не лише побудували міцну державу, а й мали силу розчищати шляхи, розширюючи кордони, щоб робити її заможною – і так вони здобули Велич.
Князь Святослав є для нас символом Рівності – адже ніколи не відмежовувався він народу, ніс увесь тягар військової справи зі своїми побратимами, маючи приналежність до знатного роду, не виділявся з-поміж своїх людей, був князем Київським, за якого держава набула найбільшого територіального приросту – і не грабував, не гнобив свій народ, вимагаючи привілеїв. Святослав Хоробрий – це уособлення соціальної справедливості в українській історії. Правитель, який творив Історію, розширював Київську державу, позбавляв її економічної небезпеки, усунувши з торгівельного шляху хозар, який побудував свою владу, міцно закріпившись у найбільших князівствах – зокрема, Новгородському – ніяк не вирізнявся серед свого народу. Народу, який за правління Святослава Хороброго увічнив себе, ставши народом-переможцем, народом-завойовником, народом, що знає своє походження, свій шлях та мету – і досягає цієї мети.
Князь Святослав та наші предки – це люди, що навчили нас, як стати великими, як стати заможними та жити у повазі одне до одного і мати повагу чужинців.
Князь Святослав та наші предки, я певен, вирішили би проблему з будь-яким сучасним "каганатом", з будь-якими гнобителями та соцільними паразитами, що наживаються на бідах народу. Ми маємо взяти за основу свого життя, свого світогляду Ідею та Чин наших героїчних предків, щоб раз і назавжди позбутися усіх соціальних та національних гнобителів, примусити чужинців поважати наш народ, а значить – наші мову, традиції та культуру.
Пам'ятаючи Святослава, українці мають повернути собі величне та успішне місце у Світі та Історії.
Юрій Ботнар,
голова Уманської міської організації ВО "Свобода"
заступник голови Черкаської обласної організації ВО "Свобода" з питань молодіжної політики
голова Черкаського обласного осередку ВМГО "Сокіл"
Михалыч, хоча б при тому — свободівці згадують цього славетного Героя.
Ворогам країни культивувати пам’ять справжніх героїв України(Руси) НЕВИГІДНО!!!
...їм ВИГІДНО — «вбити» стремління українців мати ВЛАСНИХ ПРОВІДНИКІВ
На мій погляд — князь Святослав-Хоробрий достойний Герой, ім’ям якого можна було б назвати одну з вулиць Канева.
Хотілося б знати, який дурень мінусує звичайну інформацію.
Неважко уявити, скільки розплодилося українофобів на українській землі. Боже, як вона їх тільки витримує?
Вообще понятие достаточно абстрактное, фобия - это страх чего-либо по определению. Но когда говорят украинофоб, то подразумевают украиноненависник. Мне кажется, или этим действительно лукавят?
cadaver, Фобия — это сильно выраженный упорный навязчивый страх, необратимо обостряющийся в определённых ситуациях и не поддающийся полному логическому объяснению. В результате развития фобии человек начинает бояться и соответственно избегать определенных объектов, видов деятельности или ситуаций.
Из стенограммы: ...Право первой предоставлять подобные справки с диагнозом "УКРАИНОФОБ" предоставляются заслуженной артистке театра абсурда "ВО Свобода" - панне Фарион. (Бурные, продолжительные аплдодисменты, зал встает)" )))
tango, при случае узнай у Oleksa как же все-таки ВО "Свобода" определяет этнического украинца,он так и не ответил.
Только аккуратно, пожалуйста, держи намордник наготове, и, как только начнет брызгать слюной, отходи в сторону...
Нет смысла, SKI, Олекса все-равно не ответит. Он прячется... а потом как даст новой хвалебной одой, посвященной "Свободе". Или на крайний случай обругает несогласных с ним. На большее не тянет.
Все перкрасно, тільки хто сказав, що цей князь є українцем... Ну був він князем Київським, але ж до цього Новгородським - а це вже якось не дуже українська територія. При тому правила при ньому в Києві його мати княгиня ольга, адже князю не було цікаво займатися мирськими справами - вони воювали...
Сумнівним є і восхваляння цього князя російським псевдоісториком Карамзіним,яким є одим із найбільших фальсифікаторів історії східних слов'ян.
Русский историк Н. М. Карамзин назвал его «Александром (Македонским) нашей древней истории»[2]
Святослав Хоробрий - князь руський (давньоукраїнський)! І він це добре усвідомлював, коли збирав до купи руські землі, які сягали зауральського Аркаїма і англійського Стоунхенджа.
І саме в центрі цієї землі (як він уявляв - пониззя Дунаю) хотів збудувати столицю. Але не судилося... Вороги не дрімали. Володимир же Великий (він же і Святий) все переінакшив...
про Святослава Хороброго, про те чий був Новгород, про Александра Невского, хто такий Карамзін?, про «Куликовську битву», й власне розвінчення міфу про походження сучасної Росії(Московії) від Київської Руси є в книгах Володимира Білінського «Країна Моксель», «Москва Ординська»(в і-net є)
Ось коротко —
Той факт, що для “створення” історії Росії Петром І була використана історія Русі та її назва, відомий майже всім, хто трохи знає історію або хоча б цікавиться нею. Про те, як фальсифікувалася історія Росії за Катерини ІІ, також дещо можна прочитати. Але такої великої, грунтовної, систематизованої, підсиленою багатьма науковими відкриттями і дослідженнями праці ще, напевно, не було.
І ось ця книга-бомба була презентована націоналістам, багато з яких про неї вже знали, і дехто навіть читав (вона викладена в інтернеті). Володимир Броніславович Белінський розповів, що хрещеними батьками його книги стали Михайло Горинь і Микола Плав’юк. Михайло Горинь згадав, що коли прочитав ще недописаний рукопис цієї книги, сказав авторові, що негайно треба робити книгу і навіть не чекати її перекладу на українську мову. А Микола Плав’юк підтримав його ідею фінансово.
“Українці і росіяни – це різні етноси, нічого споріднеого між ними немає, - сказав Володимир Белінський на презентації, - але ми не повинні розглядати той стан, в якому ми знаходимося сьогодні. Тому що сьогодні “чистих” людей і націй немає. Всі вони сьогодні перемішані. Але ми ведемо розмову про коріння, про те, коли етноси виникали з племен, коли вони виникали на базі якоїсь спільноти”.
Для багатьох сьогодні не є секретом те, що українці сформувалися на базі слов’янських племен, а росіяни – на базі фінських племен (меря, весь, мордва, мокша, мурома, мещера і т.д.). Багато років-десятиліть-століть історики культивували, а ми вчили історію династії Романових, яка потім плавно трансформувалася в історію СРСР. Ця історія, як відомо, базувалася на концепції, згідно з якою Київська Русь була “спільною колискою трьох братніх народів” – російського, білоруського і українського.
Крім того, в обіг був навмисно введений термін “Київська Русь” – щоб потім “зробити” і ввести в обіг інші “Русі”. Але Русь була одна – з центром в Києві. Це була держава, яка об’єднувала виключно слов’янські землі. Землі ж, які потім сталі Московією, не входили в Давньоруську державу, хоча спочатку царські, а потім радянські історики цього дуже хотіли. І досягли свого – в навчальні курси з історії було внесено багато неправди, якщо не сказати нахабної вигадки.
Але повернемося до презентації “Страны Моксель”. Володимир Белінській зупинився на чотирьох міфах історії Росії. Перший міф: росіяни є слов’янами, а Ростово-Суздальські землі входили до Київської держави. Володимир Белінський каже, що ніколи Ростово-Суздальська земля (на якій потім утворилася Московія – прим. О.К.) не входила до Києвської держави. “Ми можемо хіба що говорити, що, можливо, з Києва туди хтось і їздив, але Ростово-Суздальська земля жодного дня не була в складі Київської давньоруської держави”.
Володимир Белінський каже, що цю його тезу можуть не прийняти професори-історики, але готовий до дискусії, щоб довести це. Тим більше, що після прочитання другої книги сумнівів вже не буде – там все це вже доведено. Від себе зауважу, що головним аргументом наших офіційних істориків-професорів часто є те, що мовляв дослідженнями займаються нефахівці, які не мають права робити якісь висновки. Тільки вони (“кандидуби”-професори) можуть робити висновки!
А те, що серед “нефахівців” без ступенів і звань часто трапляється набагато талановитіші дослідники, які роблять видатні відкриття, до уваги не береться. Вікентій Хвойка, наприклад, не був професійним археологом, він був за своєю натурою просто талановитим дослідником – краєзнавцем і садівником, якого потім вже (після відкриття їм Трипільської культури) прийняли в свій клуб професійні науковці.
Так і тепер професійні науковці радянської закваски, які не можуть чи не хочуть в силу різних причин відійти від “курсу партії та уряду”, подивитися правді у вічі та побачити очевидні факти, що були старанно приховані. Вони можуть лише зі зверхністю і зневагою казати про чиюсь непрофесійність і повторювати завчені тези тридцятирічної давності.
Тим часом “нефахівці” (читай, обдаровані Богом дослідники) не гоняться за ступенями і званнями, і не бояться порушити нікому не потрібну в науці політкоректність, що плекалася віками професійними науковцями, головним аргументом яких часто є їхнє звання, а дослідницька праця яких часто припиняється з отриманням цього звання чи здобуттям наукового ступеню.
Але це так, між іншим, уявляючи, які коментарі буде давати цій книжці наш головний спеціаліст по Київській Русі академік П.П. Толочко.
Міф другий історії Росії стосується Олександра Невського, якого вона подає великим полководцем, який брав участь у Невській битві 1240 року і на Чудському озері – в 1242 р. Хоча народився “герой” напередодні цих дат. І про це в своїх щоденниках написала Катерина ІІ: “Св. Олександр Невський тоді тільки народився, йому було не більше 5-6 років” (в 1237 році). Цікаво, каже Володимир Белінський, що стаття, де йдеться про Олександра Невського, написана Катериною ІІ французькою мовою. Але найцікавіше про Олександра Невського – в книжці “Страна Моксель”, в якій пишеться, що Невська битва була більш схожою на бійку і не мала якогось доленосного значення для майбутньої Московії.
“Росіяни можуть зробити святим будь-кого, - зауважує Володимир Белінський в контексті своєї оповіді про Олександра, так званого Невського, - але цей його образ вони нав’язують і нам”. “Ми стаємо заручниками надзвичайно фальшивих речей”, - зауважує він і згадує величний храм на честь Олександра Невського в Софії, Болгарії, який бачив на власні очі.
Міф про Куликовську битву. Це той період, коли Московія звільнилася від татаро-монгольського іга. Хоча монголо-татарське іго – це також міф. Цікаво, що в загально прийнятому ужитку і в історії як науці використовується термін “монголо-татари”, хоча таких не було. “В Російській історії куди не глянеш, всюди якась нісенітниця”, - додає Володимир Белінський. “Монголо-татар” придумав в 1825 році вчитель Наумов, який потім став російським істориком. В історичних джерелах згадуються або татари, або моголи (без букви “н”).
В 1237 році в Суздальські землі прийшли зовсім не монголи, а східні та південні сусіди Московії та Волзької Булгарії – татари або тартари. В XIII столітті монголи вели війни одночасно в трьох напрямках. Дійсно, з Монголії пішла династія Чингисидів і на шляху завоювання залучала до своєї державності підкорені народи. Подібним чином і Суздальська земля увійшла в цю державу (Золоту Орду), а її народ залучався для завойовницьких походів Золотої Орди.
Історія Росії каже, що в 1380 році відбулася Куликовська битва. Що ж то була за битва? Ростово-Суздальська земля, а на той час уже Московія, входила до Золотої Орди. Син Олександра Невського, Даніїл, був першим Московським князем, причому посаженим в поселенні Москва Ханом Орди не раніше 1277 року. Сам Олександр Невський був спорідненим братом Сартака – він з ним породнився в 11 років і поклявся на крові про вічну дружбу і допомогу. Сартак був сином Хана Батия, який забрав Олександра в 1238 році в аманати (в заручники) – там Олександр пробув до 1252 р. Тож в Золотій Орді вважали Олександра за чингізіда, тобто за свого.
В 1252 році він став “великим князем Володимирським” ціною зради рідного брата Андрія, за що й отримав від Хана великокняжеський стіл. У 1257 р. він допоміг татарам у Володимиро-Суздальській землі здійснити перепис населення і встановити на нього данину. В 1259 році це ж саме разом з татарами він зробив в Псковській і Новгородській землях. Татарський подушний перепис населення прив’язав населення спочатку до татарських ханів, а потім – до московських князів.
Але повернемося до міфа про Куликовську битву. На той час правив Московським Улусом “герой” Куликовської битви Димітрій Донськой – прямий нащадок Олександра Невського. Татарський Хан віддав йому право на великокняжий ярлик, і Москві була віддана перевага над Твер’ю, Рязанню, Нижнім Новгородом і Ростовом.
З 1359 по 1380 рр. татарські хани дуже часто змінювалися, в Орді були свої міжусобні проблеми, але їм регулярно возилася з Московії данина, щоб Орда могла надати в разі необхідності свою військову силу “Великому князівству Володимирському”. Москва не поспішала скидати “татаро-монгольське іго”, якого для неї в принципі не існувало. До того ж в Москві оселилося багато татар з Орди, які прийняли християнство і стали вірними Московської православної церкви.
В 1373 р. Московське князівство заключило з Великим князівством Литовським (до якого тоді входила колишня Русь) договір про мир, в якому, зокрема було написане і таке : “... Коли люди Московські, надіслані в Орду скаржитися на Князя Тверського, зроблять свою справу, то Димітрій вчинить, як того хоче Бог і Цар (тобто Хан Орди), в чому Ольгерд (Великий Князь Литовський) не повинен його звинувачувати”.
Князь Димітрій каже про право Хана бути володарем як ним, князем Московським, так і князем Тверським. А нам співали пісні про “монголо-татарське іго" і Куликове поле! Це безсоромна брехня великоросійських істориків Катерининської “Комісії”. Брехня цих істориків просто дивовижна, оскільки Дмитрій Донськой пішов проти війська Мамая тільки тому, що той не був з роду Чингісхана і вважався узурпатором влади (навіть для самого Дмитрія Донського).
Ось він і кинув свої дружини проти нього як проти злочинця, який захопив владу. Коли ж його військо разом з військами литовських і руських князів розбило Мамая, Тамерлан та інші ординські ватажки привітали його премогу над “спільним ворогом”. Як відомо, після “Куликовської битви” московити ще сто років платили татарам данину. “Куликовська битва” відбулася тому, що Димітрій Московський встав на захист єдності і порядку в Золотій Орді.
Цікаво, що в “Куликовській битві” на сторону князя-московита не став жодний інший князь з князівств Суздальської землі, а сам Димитрій Донськой битвою не керував – він переодягнувся у звичайного дружинника, каже Володимир Белінський. Але йому пізніше присвоїли всю заслугу в перемозі, а Московська православна церква зробила “святим”.
Великим парfдоксом так званого “визволення від татаро-монгольського іга” називає Володимир Белінський цю битву. Димітрія Донського підтримали князі, васально від нього залежні, а також литовсько-руські удільні князі – два Ольгердовича, Андрій Полоцький і Димітрій Корибут Брянський. Російські історики навіть щодо кількості війська набрехали. Не могло бути більше 20-25 тисяч чоловік під керівництвом Московського князя Димітрія, що доводиться в книжці як прямими, так і непрямими даними.
Міф четвертий стосується того, що Росія розвивалася окремо. Московія, яка потім назвалася Росією, була в складі Золотої Орди у вигляді її губернії. І це не останній міф, який розвінчується в книжці. Можна було б ще зупинитися на міфі про заснування міста Москва, принагідно згадаючи, що перший храм в цьому місті був побудований в 1272 році, а перший князь був посажений там не раніше 1277 р. Але про це краще почитати в книжці “Страна Моксель”.
Чому “Страна Моксель”? Тому що за історичними даними іноземних істориків Московія називалася країной Моксель, а місцеве фінське населення весі, мері, мокши, муроми, мещери – народом Моксель.
Цьому залишили свідчення посол Папи Римського в імперію Чингисидів Іоан де Плано Карпіані, який написав “Історію Монгалів”, і посол короля Франції Людовика IX до Хана Сартака – Вільгельм де Рубрук. Іоан де Плано Карпіні відвідав двір Хана Батия і столицю імперії Каракорум в 1246 р. і повернувся в Європу через Київ. Вільгельм де Рубрук відвідав країну Хана Сартака (сина Хана Батия) і її столицю Каракорум в 1253-1254 рр. Ось, що він записав:
“На північ від цієї області (за Перекопом – уточнює Володимир Белінський) лежить Руссія, яка мала повсюди ліси; вона тягнеться від Польщі і Угорщини до Танаїда”. Танаїд чи Танаїс, як відомо, - це Дон. Володимир Белінській в своїй книжці пише, що Вільгельм де Рубрук узнав це на місці з особистих бесід в ставках Сартака і Батия.
Про землі і народ майбутньої Московії Рубрук також мав інформацію: “Ця країна за Танаїдом дуже красива і має ріки і ліси. На північ (від ставки Сартака, де перебував Рубрук всерпні 1253 р. – орієнтовно це зараз північний схід Воронежської області – пояснює Володимир Белінський) знаходяться величезні ліси, в яких живуть два роди людей, а саме: Моксель, які не мають жодного закону, чисті язичники. Міста в них немає, а живуть вони в маленьких хижах в лісах. Їхній володар і більша частина людей були вбиті в Германії (в поході Батия в Європу в 1240-1242 рр. – пояснює Володимир Белінський)... В достатку є у них свині, мед і віск, дорогоцінні хутра і соколи. Позаду них живуть інші, що називаються Мердас, яких Латини називають Мердініс (це – мордва, пояснює В.Белінський), і вони – Саррацини (мусульмани - пояснює В.Белінський). За ними знаходиться Етілія”.
Як відомо, Етілія або Ітіль – це Волга. Сумнівів немає, запевняє Володимир Белінський, бо “великоросійські історики” Карамзін, Соловйов, Ключевський у своїх “Історіях” підтвердили факт входження в 1253 р. “Ростово-Суздальських княжеств” до володінь Хана Сартака, сина Батия. Вільгельм де Рубрук в 1253 році зафіксував такий розподіл земель між Батиєм і Сартаком: Сартак володів землями Золотої Орди від Дону до Волги і від Каспійського та Азовського моря до північних міст країни Моксель, кудb дійшли коні татаро-монголів в 1238 р. Жили в “країні Сартаха” в ті роки, окрім татарських племен, тільки “два рода людей”: Моксель (які їли свинину) і Мердиніс (мусульмани). Вже значно пізніше, стараннями “великоросійських істориків” з’явилася назва – “Ростово-Суздальська земля”.
Мордва під назвою Морденс і Меря під назвою Меренс вперше згадуються готським істориком Іорданом в 6 ст. нашої ери як автохтонні племена, які жили в міжріччі Оки і Волги. Мокша – етнографічна група мордви, як пояснюється у Великій Радянській Енциклопедії. Там же можна прочитати, що Мордва ділиться на дві групи – Мордву-ерзю і Мордву-мокшу. Мещера і Мурома – давні, також фінські, племена, споріднені племенам Мордви, що жили на берегах Оки.
Велика Радянська Енциклопедія пише, що “більша частина Мещери до 16 ст. обрусіла”, а Мурома “в 12 ст. повністю обрусіла” – повна вигадка, на думку Володимира Белінського. Як і багато іншого.
Московити-"великороси", фальсифікуючи свою історію, вкрали слово “руський” у корінного народу Подніпров’я – коли їм знадобилося “велике минуле” для імперії, що її сколотила Московія, здійснюючи винищення сусіднього слов’янського населення, починаючи з Новгорода і Пскова. Кров холоне в жилах, коли автор, цитуючи самих же московських істориків, розповідає про творимі московитами звірства. Найбільш вражає геноцид Новгорода, коли Москва в садистський спосіб цілком знищила цю давню, понад 600-річну високу слов’янську культуру — разом з її фізичними носіями. Починаєш розуміти, чому навколишні народи вважали московитів садистами і «м’ясниками», а українці назвали їх «кацапами» (що означає вбивця-садист, душогуб, на санскриті – «кацаб»).
Знищуючи культуру навколо себе, Московія разом зі своєю церквою все більше занурювалась у мракобісся і темноту. «В XVI столітті архієпископ Новгородський Геннадій з великим сумом констатував, що рукоположені їм священики не вміли ні читати, ні писати, а багато хто з них навіть погано знав молитву «Отче наш»»... «Уже в 1620 році вчений, швед Ботвид, після відвідання Московії абсолютно серйозно запитував: а чи християни взагалі московити? Він на це давав негативну відповідь» — пише Володимир Белінський.
Винищуючи і обертаючи в рабство своїх сусідів-слов’ян, Москва в той же час плазувала спочатку перед Золотою Ордою, а потім перед її правонаступником — кримським ханством. Москва залишалася васалом Кримської Орди до 1700 року і ще за Петра Першого щорічно возила в Крим данину.
...найбільш вражає геноцид Новгорода, коли Москва в садистський спосіб цілком знищила цю давню, понад 600-річну високу слов’янську культуру — разом з її фізичними носіями. Починаєш розуміти, чому навколишні народи вважали московитів садистами і «м’ясниками», а українці назвали їх «кацапами» (що означає вбивця-садист, душогуб, на санскриті – «кацаб»).
www.kaniv.net не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті користувальницьких рецензій, оскільки вони висловлюють думку користувачів і не є редакційним матеріалом
Анті-гоблін Я трохи підкину на вентилятор: - «Я буду сидіти на яхті та їсти омарів, а що буде з вами?
Реформи – це реформа ВЛАДИ, а не громадян. І аж ніяк не навпаки.
Анекдот. Зах.. [весь] Влада людей з особливими потребами [1]
WayBe tzs, це ж треба. 13 років тому :)
Вітаю! вірші. [8]
tzs В мене ще його є багато, на ФБ, запрошую у друзі, кому подобається
Мужик впіймав чарівну рибку…
«Пусти мене й бажання швидко
Тобі я виконаю в дар».
«Багатим хочу буть, я.. [весь] вірші. [8]
tzs Знайшов свою творчість на сторінках Вашого сайту, дякую за підтримку вірші. [8]