Відразу дві мистецькі події відбулися днями у вітчизняному просторі. І обидві — не в Києві. Це презентація проєкту "Геотексти" художниці Анни Миронової в арт-галереї об’єднання "ЧервонеЧорне" в Каневі та відкриття першого в Україні публічного парку сучасної скульптури PARK3020 на Львівщині. Українське мистецтво все більше надає перевагу провінції, виникаючи не в столиці. Чому так відбувається та яка перспектива нових мистецьких "резиденцій", обговорювали в ефірі Українського радіо. Анна Миронова і її "Геотексти" в Каневі
Напередодні художниця Анна Миронова презентувала у галереї Канева "Мистецьке об’єднання "ЧервонеЧорне" свій проєкт "Геотексти".
В ефірі Українського радіо мисткиня розповіла, чому вирішила творити не в столиці, чи вдалося реалізувати проєкт та чому українське мистецтво все більше "тікає" з Києва.
"Я люблю працювати в таких місцях, — каже художниця, — це (мається на увазі проєкт "Геотексти" — ред.), в основному, кропіткі роботи, виконані олівцем, що є досить трудоємкою технікою. І основне – побути в тому місці, відчути його, почати основні моменти, а вже доопрацювання, остаточне втілення, занурення в себе можна вже доробити і в іншому місці, і зробити це так, як це треба.
Художниця говорить, що її проєкт може сприйматися й у іншому місці, але але це вже буде інше сприйняття: "Це – не просто я прийшла і розвісила роботи в цій галереї, я від початку працювала з цим простором, працювала в галереї. Стіни, сходи, сам будинок треба сприймати як цільне".
Про тенденцію "окультурення" "околиць", а не великих міст
Щороку в Каневі, у межах арт-резиденції "ЧервонеЧорне", живуть і працюють художники світового рівня, які реалізують свої індивідуальні або колективні проекти. Тут створювалися цілі концептуальні серії робіт відомих художників Влади Ралко, Володимира Буднікова, Олександра Бабака. Засновник мистецького об’єднання "ЧервонеЧорне" та арт-галереї у Каневі Юрій Сташків в інтерв’ю Українському радіо розповів, чому створив середовище, яке дає можливість художникам і скульпторам працювати саме у Каневі: "Тут жодного політичного тренду немає. Все дуже просто. Тут є місто Канів. Тут є колишня турбаза. І все це треба відродити. І увесь той рух, що Ви бачите, це бажання, щоб люди, які до нас приїхали, зрозуміли, що ми розібрались в культурі".
Мистецтвознавиця Олена Мітякіна вважає, що у "культурної децентралізації" є дуже гарні перспективи: "В історії світового мистецтва є безліч прикладів, коли художник хотів вирватися із мегаполісу і потрапити до таких "місць сили", які художники дуже відчувають. За такими резиденціями – майбутнє".
Джерело: Українське радіо
|